Task 3-4

Task 1. Students, class e-presentation about history of Independence in every partners' country as a CLIL (history, society) - lesson



Task 2. School friendships descriptions, photos; Our partners and schools' organisations. Presentation of the school, class, group of students etc.


Make a free slideshow with music

Powered by TripAdvisor


Powered by TripAdvisor




Task 3. Sending Postcards National Independance


Tygodnik Siedlecki


Do naszej redakcji z różnych krajów Europy napływają ręcznie wykonywane, bardzo ciekawe kartki pocztowe. Przesyłają je nam uczestnicy projektu „Stwórzmy wielokulturową Europę”, który jest realizowany w ramach Programu Comenius.





Do projektu przystąpiło 7 szkół: z Turcji, Hiszpanii, Rumunii, Litwy, Polski, Grecji i Finlandii. Wśród nich jest łukowskie Gimnazjum nr 2 im. ks. Stanisława Konarskiego, które projektowi przewodzi. – Głównym naszym zadaniem jest wzajemne poznanie partnerów biorących udział w przedsięwzięciu i reprezentowanych przez nich krajów. Chodzi też o przełamanie barier kulturowych, stereotypów oraz wzbudzenie akceptacji i tolerancji w stosunku do różnych kultur – wyjaśnia Artur Baranowski, dyrektor Gimnazjum i koordynator opisywanego projektu. – Liczymy, że dzięki działaniom zaplanowanym aż do czerwca 2015 roku, uczniowie gimnazjów z tych 7 krajów poznają europejską różnorodność.
A. Baranowski podkreśla, że działania w ramach projektu to nie tylko zapisy na papierze. Wszystko, co zaplanowano, musi być zrealizowane.



Uczniowie szkół-partnerów utrzymują kontakty internetowe, odwiedzają się wzajemnie i prezentują to, co uznają za najciekawsze w swoim regionie. W listopadzie delegacje zagraniczne odwiedziły gimnazjalistów z łukowskiej „Dwójki”. Zwiedzili Łuków, byli na wycieczkach w Jacie i w Białowieży, a także zobaczyli Zamek Królewski, park łazienkowski w Warszawie i warszawską starówkę.
Towarzyszący im nauczyciele interesowali się oczywiście systemem oświaty, a w szczególności zagadnieniami metodycznymi systemów nauczania CLIL (Content and Language Integrated Learning - nauczanie szkolnych przedmiotów w języku angielskim) oraz LdL (Lernen durch Lehren - metoda prowadzenia zajęć, w której uczniowie przejmują rolę nauczycieli) w zakresie historii i nauki o społeczeństwie.



– Pomysł z wykonywaniem przez uczniów kartek pocztowych na określone tematy i rozsyłanie ich do wybranych mediów oraz do lokalnych władz, jak widać, chwycił – zauważa A. Baranowski.
A my cieszymy się, że swoje autorskie i niepowtarzalne pocztówki przesyła do nas młodzież ze wschodu, zachodu, północy i południa Europy. Na początku do redakcji trafiały kartki poruszające zagadnienia praw dziecka i praw człowieka. Kolejne dotyczyły świąt Bożego Narodzenia i Nowego Roku. Wiemy, że będą jeszcze kolejne przesyłki. Wszystkie je chętnie prezentujemy naszym Czytelnikom.



1. LdL lessons 

in Polish schools about Greece, Lithuania, Spain, Turkey, Finland, Romania








2. Students prepare e-projects as a decription of all partnes' countries history, culture, lecture as LdL lessons - Learning by Teaching.

all countries by Romanian group



all partners' countries by Greek group

A tour to Europe (Task of December) from keraele


Christmas in Spain by Polish group


Prezi presentation about all partners' countries




Culture of Greece by Polish group


3. Students prepare hand made postcards for Xmas and send them to partners authourites and media in order to make a closer friendship.

Greetings from Greece







Merry Christmas to all our partners


e-postcards to all students and teachers in our Comenius Project






Personalize funny videos and birthday eCards at JibJab!


filling the questionnaire




The example of the e-form/questionnaire

The results of the questionnaire

How would you describe Partners' attitude to people from other cultures?


In your opinion, multiculturalism is like:


Would you like to attend classes with people from other countries?



Are you afraid of living close to people coming from other countries and cultures?

What is the population of Finland?


. . . more summaries of the questionnaire in the link below:

The results of the questionnaire 1. Comenius Project Let's create a multicultural Europe. General knowledge about partners.

No comments:

Post a Comment